Het VBO onderschrijft het Charter ‘Unstereotype Communication’

Het VBO heeft namens directeur-generaal Monica De Jonghe een charter ondertekend waarin wordt aangeven dat het erg belangrijk is om werk te maken van diversiteit en inclusie in communicatie. De cijfers liegen er niet om. Eén Belg op vijf heeft een migratieachtergrond, het aandeel hoogopgeleide vrouwen overtreft stilaan het aantal hoogopgeleide mannen, en de ouderdomspiramide staat op z’n kop. De samenleving is de afgelopen decennia met andere woorden drastisch veranderd. Toch worden deze veranderingen vandaag nog te weinig weerspiegeld in reclameboodschappen.

29 januari 2019

Het zou positief zijn indien reclame beelden en verhalen zou tonen die representatief zijn voor de samenleving van vandaag en morgen, waarbij diversiteit het nieuwe normaal is. Met dit charter willen we niet alleen streven naar meer diversiteit in campagnes, maar ook in de samenstelling van de teams die de campagnes uitwerken. 

Sensibilisering en een verdere verbetering van de beeldvorming via opvoeding, onderwijs, media en andere zijn meer dan noodzakelijk. Via deze link kan u het persbericht nalezen dat hierover werd uitgestuurd. Het charter zelf kan u hier terugvinden.


Onze partners

Actiedomeinen

Een gezond ondernemingsklimaat is essentieel voor een gezonde economie en duurzame groei in België. Als VBO nemen we de verantwoordelijkheid om de motor van onze welvaartsstaat op kruissnelheid te houden. Om dat te bereiken, focussen we op 18 actiedomeinen die bijdragen tot een duurzame groei.

VBO-NIEUWSBRIEF IMPACT

Schrijf u nu in en ontvang wekelijks de laatste artikelen direct in uw mailbox.